عمومی

مشاوره حقوقی کلاهبرداری

جرائم بر اساس معیارهای مختلفی در انواع دسته‌بندی قرار می‌گیرند. یکی از این دسته‌بندی‌ها، جرائم علیه اموال است که کلاهبرداری نیز شامل آن می‌شود. کلاهبرداری در قانون ایران، رفتاری مجرمانه تلقی شده است و امروزه شیوه‌های نوینی از آن در حال رخداد است.

کلاهبرداری می‌تواند به شیوه سنتی و یا اینترنتی انجام شود. کلاهبرداری اینترنتی به دلیل گسترش فضای اینترنت، بیشتر به وقوع می‌پیوندد. در واقع کمتر شاهد آن هستیم که جرم کلاهبرداری روش سنتی و قدیمی انجام شود و کلاهبرداران اغلب در فضای اینترنتی، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

بر اساس اصلی در قانون اساسس که به عنوان اصل قانونی بودن جرم و مجازات شناخته می‌شود، رفتارهایی را می‌توان جرم تلقی نمود که برای آن در قانون مجازات تعیین شده باشد. از آن جهت که برای کلاهبرداری در قانون مجازات تعیین شده است، می‌توان آن را رفتاری مجرمانه تلقی نمود.

گفتنی است که مجازات کلاهبرداری به روش سنتی با کلاهبرداری اینترنتی متفاوت است و در قانون برای هر کدام از آن‌ها نیز مجازات خاصی تعیین شده است.

در جرم کلاهبرداری، موضوعی که حائز اهمیت است، بحث فریب دادن بزهدیده بوده و تا زمانی که چنین عملی صورت نگیرد، نمی‌توان رفتار انجام شده را کلاهبرداری تلقی نمود. مشاوره حقوقی کلاهبرداری به صورت تخصصی به جرم کلاهبرداری می‌پردازد و اطلاعات کافی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

ارائه مشاوره کلاهبرداری عموما توسط وکلا متخصص در دعاوی کیفری انجام شده و کارشناسان متخصص در امور کیفری می‌توانند راهنمایی‌های کافی را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

همچنین بخوانید

وکیل متخصص در جرائم سایبری که عمدتا وکالت در دعاوی این حوزه را بر عهده می‌گیرد، ارائه مشاوره در زمینه کلاهبرداری اینترنتی را بخشی از فعالیت‌های کاری خود در نظر می‌گیرد.

در ارتباط با کلاهبرداری، هرگونه سوال و یا ابهامی داشته باشید، می‌توانید با دریافت مشاوره حقوقی، مسائل این دسته را نیز برطرف کنید. بسیاری از افراد توانستند که تنها با دریافت مشاوره حقوقی کلاهبرداری، مشکلات حقوقی خود را حل و فصل کنند و دیگر در این زمینه نیازی به گرفتن وکیل ندارند.

در مورد موضوعات مرتبط با جرم کلاهبرداری، اگر نیاز به مشاوره حقوقی دارید، می‌توانید با سامانه مشاوره حقوقی 24 در ارتباط باشید.

مشاوره حقوقی در این سامانه توسط برترین وکلای دادگستری که تخصص کافی در امور کیفری دارند، ارائه می‌شود. ارائه مشاوره حقوقی در مورد دعاوی کلاهبرداری به انواع حضوری، مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین انجام می‌شود.

کلاهبرداری چیست؟

پیش از پرداختن به موضوع مشاوره حقوقی کلاهبرداری، بهتر است که ابتدا با مفهوم کلاهبرداری آشنا شده و سپس شرایط مشاوره حقوقی در این زمینه را مورد بررسی قرار دهیم. کلاهبرداری جز آن دسته از جرائمی است که از سالیان گذشته در کشور ما رخ می‌داده است و امروزه تنها شیوه انجام آن دچار تغییراتی شده است.

کلاهبرداری نه تنها در ایران، بلکه در اغلب کشورهای دنیا، رفتاری مجرمانه است و می‌توان گفت که جهان، همواره با وقوع این جرائم در حال مواجه شدن است.

کلاهبرداری جرمی است که مستقیما اموال و دارایی را مورد هدف قرار می‌دهد و یاعث می‌شود که دارایی مردم به سرقت رود. البته سرقت مالی در جرم کلاهبرداری با آنچه که در مورد جرم سرقت در قانون بیان شده است، متفاوت می‌باشد.

در جامعه ما، همواره شاهد وقوع جرم کلاهبرداری هستیم و این موضوع نشان از وقوع کلاهبرداری به تعداد بالا است. البته روش‌های پیشگیرانه در خصوص این که جرم کلاهبرداری، وقوع آن کاهش پیدا کند، اتخاذ شده است اما در هر صورت نمی‌توان انتظار داشت که به وقوع پیوستن کلاهبرداری به صورت مطلق، به نقطه صفر برسد.

در مفهوم لغوی، کلاهبرداری به عنوان شیادی و حقه بازی یاد شده است و انجام رفتارهای فریبنده که منجر به ربودن مال دیگران شود، در قالب جرم کلاهبرداری انجام می‌شود.

طبیعتا هر چه جامعه ای پیشرفت می‌کند خصوصا در حوزه اینترنت، شاهد آن هستیم که وقوع جرم کلاهبرداری اینترنتی نیز افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به این که در کلاهبرداری، اموال افراد مورد هدف کلاهبرداران قرار می‌گیرد، در این صورت در دسته بندی جرائم علیه اموال قرار می‌گیرد. هدف اصلی کلاهبرداران، ربودن مال دیگرن بوده که البته لازم است در این زمینه رفتارهای فریبنده نیز انجام شود.

لازم به ذکر است که در جرم سرقت نیز اموال و دارایی، مورد هدف سارقان قرار دارد اما شیوه ارتکاب و نوع مجازات تعیین شده برای این جرائم نیز متفاوت است.

هر جرمی دارای عناصر سه گانه بوده که کلاهبرداری نیز از این قضیه مستثنی نمی‌باشد. قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری به این جرم پرداخته و همچنین مجازات آن را نیز تعیین کرده است. به همین منظور در ادامه مطلب به بررسی این موضوعات می‌پردازیم.

جرم کلاهبرداری

عناصر سه گانه جرم کلاهبرداری

برای تمامی جرائم، در علم حقوق و قانون، عناصر سه گانه تعریف شده است. به بیان دیگر، هر جرمی دارای سه عنصر قانونی، مادی و معنوی است. به همین منظور نیز در مورد جرم کلاهبرداری نیز عناصر سه گانه یاد شده نیز وجود دارد و در صورتی که عناصر مزبور وجود داشته باشد، عملا می‌توان رفتار صورت گرفته را به عنوان جرم تلقی نمود.

جدای از این موضوع که رفتاری را می‌توان جرم در نظر گرفت که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد، لازم است که برای رفتارهای مجرمانه نیز عناصر سه گانه وجود داشته باشد.

تعاریفی که برای عناصر سه کانه جرائم در نظر گرفته شده است، یکسان بوده اما هر کدام از این عناصر در جرائم مختلف از لحاظ شیوه انجام و نوهع مجازات تعیین شده، متفاوت است. به همین منظور در این بخش به بررسی هر کدام از این عناصر جرم کلاهبرداری می‌پردازیم.

عنصر قانونی جرم کلاهبرداری

یکی از عناصر اصلی جرائم که در مورد جرم کلاهبرداری نیز وجود دارد، عنصر قانونی است. عنصر قانونی همانطور که از نام آن پیدا است، عنصری که در قانون به آن اشاره باشد. در واقع رفتار ارتکابی مجرمانه آن در قانون عنوان شده باشد.

به دلیل آن که جرم کلاهبرداری در قانون برای آن مجازات تعیین شده است، لازم است که عنصر قانونی این جرم نیز مورد بررسی قرار گیرد.

جرم کلاهبرداری که به عنوان جرائم علیه اموال نیز شناخته می‌شود، عنصر قانونی آن در واقع همان قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری است. البته تمامی مواد این قانون به جرم کلاهبرداری نپرداخته است و تنها موادی از آن در رابطه با کلاهبرداری چیست. ماده نخست این قانون در رابطه با جرم کلاهبرداری است که به بررسی آن می‌پردازیم.

طبق ماده 1 قانون تشدید، هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکت‌ها یا تجارتخانه‌ها یا کارخانه‌ها یا موسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی‌فریب دهد یا به امور غیر واقع امیدوار نماید یا از حوادث و پیشامدهای غیر واقع بترساند و یا اسم و یا عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل‌ مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصاحساب و امثال آن‌ها تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد،‌ کلاهبردار محسوب می‌شود.

در ماده مزبور، صراحتا به این موضوع اشاره شده است که کلاهبرداری از طریق اغفال مردم و با توسل به ابزارهای فریبنده صورت می‌گیرد. همین موضوع سبب ایجاد تفاوت بین کلاهبرداری با سایر جرائم نیز شده است.

در جرم کلاهبرداری، این موضوع حائز اهمیت است که وقوع جرم با بهره‌مندی از وسایل و ابزار فریبنده انجام شود. استفاده از ترفندهای متقلبانه جز یکی از ارکان اصلی در کلاهبرداری محسوب می‌شود.

مجازات تعیین شده برای جرم کلاهبرداری در قانون، عبارت است از رد مال، حبس تعزیری به مدت یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ شده. در واقع قانونگذار علاوه بر آن رد مال، مجازات حبس و جرای نقدی را به صورت همزمان برای جرم کلاهبرداری تعیین کرده است.

مشاوره حقوقی کلاهبرداری اقامه دعوی

عنصر مادی کلاهبرداری

عنصر دیگر از بین عناصر سه گانه جرم، عنصر مادی است. در بخش قبل، عنصر قانونی جرم کلاهبرداری مورد بررسی قرار گرفت، حال لازم است که عنصر مادی این جرم نیز بررسی گردد.

عنصر مادی هر جرم در واقع بیانگر رفتار انجام دهنده در جرم است. عنصر مادی، مهم‌ترین رکن در جرائم محسوب می‌شود که طبیعتا این عنصر در هر کدام از جرائم نیز متفاوت است.

عنصر مادی بدین معنا است که انجام کار و عملی یا فعلی که یا سوء نیت انجام شود. حال در جرم کلاهبرداری نیز عنصر مادی، در ارتباط با فعلی است که منجر به فریب افراد شود. به بیان دیگر، عنصر مادی کلاهبرداری در واقع رفتار که همراه با سوء نیست مجرم و قصد فریب دادن طرف دیگر شود، می‌باشد.

عمل و رفتاری که در جرم کلاهبرداری انجام می‌شود، باید فریبنده باشد. در واقع توسل به ابزار و وسایل فریبنده، جز معیارهای اصلی در جرم کلاهبرداری است. در ماده 1 قانون تشدید، رفتاری که فرد کلاهبردار خود را به عنوان شرکت و یا موسسه معتبر معرفی می‌کند، این رفتار به عنوان عنصر مادی در جرم کلاهبرداری شناخته می‌شود.

به طور مثال، شخصی با بهره‌مندی از ترفندهای فریبنده خود را رئیس و یا موسس یک شرکت تجاری معتبر معرفی می‌کند. با این حال، اشخاص مختلفی را فریب داده و در نهایت اعتماد اشخاص فریب خورده را به خود جلب نموده و اموالی را از آن‌ها تصاحب می‌کند. در چنین شرایطی، عنصر مادی جرم کلاهبرداری رخ داده است.

در واقع عنصر مادی کلاهبرداری، همان فعلی است که از طریق رفتارهای فریبنده انجام شده و در نهایت موجب اغفال تعدادی از اشخاص نیز می‌شود. حال برای تحقق جرم کلاهبرداری، وقوع عنصر روانی جرم نیز ضروری است که در بخش بعدی به بررسی آن نیز می‌پردازیم.

عنصر معنوی کلاهبرداری

عنصر پایانی جرم کلاهبرداری که در تمامی جرائم وجود دارد، عنصر معنوی است. این عنصر در ارتباط با قصد و نیت وقوع جرم است.

یک رفتار و عمل زمانی مجرمانه محسوب می‌شود که فرد مرتکب برای آن انجام آن قصد داشته باشد. در مورد جرم کلاهبرداری نیز به همین روال بوده و عنصر معنوی آن بدین معناست که شخص کلاهبردار، وقوع جرم کلاهبرداری را عمدا انجام داده باشد.

در واقع عنصر معنوی جرم کلاهبرداری زمانی نمود پیدا می‌کند که کلاهبردار، قصد و نیت واقعی به منظور انجام آن داشته باشد. به همین منظور قصد و نیت به منظور اغفال افراد و بردن مال آن‌ها به عنوان عنصر معنوی در جرم کلاهبرداری شناخته می‌شود.

حال اگر ثابت شود که کلاهبردار، عمدا قصدی برای انجام این عمل نداشته و سهوی اقدام به ربودن مال دیگری نموده است، قانونا تحقق جرم کلاهبرداری صورت نگرفته است.

البته این که گفته می‌شود که شخصی بدون آن که قصد و نیتی برای کلاهبرداری داشته باشد، برای انجام این کار اقدام نماید، در حالتی است که مرتکب در وضعیت هوشیاری و آگاهی دست به انجام کلاهبرداری نزده باشد و به نحوی در وضعیت مستی و یا شرایطی از این قبیل، کلاهبرداری صورت گرفته باشد. بنابراین علاوه بر وجود عنصر مادی و قانونی برای تحقق جرم کلاهبرداری، لازم است که عنصر معنوی جرم نیز رخ دهد.

بنابراین برای تحقق جرم کلاهبرداری، باید هر سه عنصر مزبور وجود داشته باشد. حال اگر یکی از عناصر سه گانه جرم برای تحقق کلاهبرداری تحقق نیابد، رفتار صورت گرفته به عنوان جرم کلاهبرداری شناخته نمی‌شود.

به طور مثال اگر مانور متقلبانه صورت گرفته باشد اما مرتکب قصدی برای کلاهبرداری نداشته و یا ارتکاب عمل مزبور در شرایط آگاهی مرتکب نباشد، به دلیل آن که عنصر معنوی جرم به وقوع نپیوسته است، رفتار انجام شده به عنوان جرم کلاهبرداری محسوب نمی‌شود.

مشاوره حقوقی کلاهبرداری اینترنتی

موضوعات قابل بحث در مشاوره حقوقی کلاهبرداری

طبیعتا افرادی برای موضوع جرم کلاهبرداری اقدام به دریافت مشاوره حقوقی می‌کنند که در این زمینه دچار مشکل قانونی شده و یا قصدیافتن پاسخ سوالات خود را دارند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، عمدتا افرادی که قربانی جرم کلاهبرداری شده و از این طریق، اموال آن‌ها ربوده شده است، مشاوره حقوقی دریافت می‌کنند.

موضوعاتی که در مشاوره حقوقی کلاهبرداری مطرح می‌شود، اختصاصا در ارتباط با جرم کلاهبرداری است. سوالاتی که مرتبط با این جرم باشد، در جلسه مشاوره مورد بحث قرار گرفته و کارشناسان حقوقی و وکلا دادگستری نیز پاسخ سوالات مربوطه را می‌دهند.

گفتنی است که در مورد نحوه طرح دعوا کلاهبرداری در مراجع قضایی نیز برای آن مشاوره حقوقی ارائه می‌شود. از طریق مشاوره حقوقی نیز می‌توانید مشکلات خود را در مورد دعوا کلاهبرداری، برطرف نمایید. به جای گرفتن وکیل، این امکان برای شما فراهم است که برای حل مسائل مرتبط با کلاهبرداری، از طریق مشاوره حقوقی نیز اقدام کنید.

پر واضح است که در مشاوره حقوقی با موضوع کلاهبرداری، تنها به سوالات افراد پیرامون این جرم پاسخ داده می‌شود و سایر موضوعاتی که ارتباطی با کلاهبرداری ندارند، مورد بررسی در جلسه مشاوره حقوقی تخصصی کلاهبرداری قرار نمی‌گیرند.

بنابراین برای ثبت پرسش‌های حقوقی خود در ارتباط با دعاوی کلاهبرداری، لازم است که در این زمینه با وکلا متخصص در دعاوی کیفری در ارتباط باشید.

مشاوره حقوقی کلاهبرداری اینترنتی

یکی از شیوه‌های انجام جرم کلاهبرداری، به صورت اینترنتی است. در واقع به دو صورت جرم کلاهبرداری رخ می‌دهد که به جز شیوه ستنتی آن، روش اینترنتی نیز برای وقوع کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

با توجه به این که اغلب کلاهبرداری‌ها در بستر اینترنت انجام شده و سطح دانش حقوقی کافی در این زمینه در بین مردم وجود ندارد، استفاده از مشاوره حقوقی پیشنهاد می‌شود.

عنصر مادی و همچنبن عنصر قانونی در جرم کلاهبرداری اینترنتی با کلاهبرداری سنتی متفاوت است. اما عنصر روانی و معنوی در انواع کلاهبرداری تقریبا یکسان بوده و مرتکب با قصد و آگاهی اقدام به انجام کلاهبرداری می‌کند.

ماده 13 قانون جرائم رایانه‌ای و ماده 67 قانون تجارت الکترونیک به بررسی جرم کلاهبرداری اینترنتی پرداخته است. به همین منظور، مواد قانونی مزبور به عنوان عنصر قانونی کلاهبرداری محسوب می‌شود.

به موجب ماده 13 قانون جرائم رایانه‌ای، هر کس به طور غیر مجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سامانه وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مرتکب جرم کلاهبرداری اینترنتی شده است.

طبق ماده 67 این قانون، هر کس در بستر مبادلات الکترونیکی با سوء استفاده و یا استفاده غیر مجاز از داده پیام‌ها ، برنامه‌ها و سیستم‌های رایانه و وسایل ارتباط از راه دور و ارتکاب افعالی نظیر ورود، محو، توقف داده پیام ، مداخله در عملکرد برنامه یا سیستم رایانه‌ای و غیره دیگران را فریب دهد و یا سبب گمراهی سیستم‌های پردازش خودکار و نظایر آن شود و از این طریق برای خود یا دیگری وجوه اموال یا امتیازات مالی تحصیل کند و اموال دیگران را ببرد، مجرم محسوب شده و به نوعی مرتکب کلاهبرداری رایانه‌ای شده است.

مشاوره حقوقی در مورد کلاهبرداری اینترنتی، به صورت اختصاصی تنها به این نوع از کلاهبرداری می‌پردازد. متخصصین حوزه جرائم سایبری، می‌توانند به تمامی سوالات شما پیرامون کلاهبرداری اینترنتی پاسخ دهند. در همین راستا لازم است که از وکلا متخصص در این حوزه مشاوره حقوقی اخذ شود.

مشاوره حقوقی کلاهبرداری از طریق کارت به کارت

کلاهبرداری به شیوه کارت به کارت جز یکی از رایج‌ترین انواع کلاهبرداری محسوب می‌شود. در این شیوه از کلاهبرداری، ربایش مال دیگران، متوسل شدن به حیله و تقلب به صورت کارت به کارت بانکی انجام می‌شود.

شاید برای شما این موضوع پیش آمده باشد که افرادی با ارائه ترفندهای مختلف، از شما درخواست می‌کنند که وجهی را به حساب آن‌ها وازیر نمایید. حال با واریز وجه به حساب سودجویان دیگری خبری از وعده‌های داده شما به شما نخواهید بود و به نحوی در دام کلاهبرداران قرار می‌گیرید.

همواره سوالات مختلفی در مورد کلاهبرداری به صورت کارت به کارت مطرح می‌شود که یافتن پاسخ آن‌ها با دریافت مشاوره حقوقی امکان پذیر است.

راه‌های مختلفی ارتکاب کلاهبرداری به شیوه کارت به کارت بانکی از طریق درگاه‌های جعلی اینترنتی و یا ارسال پیامک‌های تقلبی برنده جوایز انجام می‌شود.

مشاوره حقوقی نحوه ثبت شکایت کلاهبرداری

نحوه و چگونگی ثبت شکایت کلاهبرداری نیز از دیگر موضوعات مهمی است که در مشاوره حقوقی به آن پرداخته می‌شود. از طریق مشاوره حقوقی به خوبی می‌تواند به راحتی برای طرح دعوا جرم کلاهبرداری اقدام کنید. اما به طور کلی برای ثبت شکایت کلاهبرداری، لازم است که ابتدا شکواییه تنظیم نموده و آن را در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت برسانید.

برای مراحل شکایت کلاهبرداری باید فرآیند کلی طرح دعاوی کیفری در مراجع قضایی مانند دادسرا و دادگاه کیفری انجام شود. در صورتی که کلاهبرداری اینترنتی صورت گرفته باشد، رسیدگی به آن در دادسرا جرایم رایانه ای صورت می‌گیرد.

مشاوره حقوقی کلاهبرداری کیفری

مشاوره حقوقی مجازات جرم کلاهبرداری

یکی از موضوعات رایجی که در مشاوره حقوقی کلاهبرداری، مطرح می‌شود، در خصوص مجازات این قبیل جرائم است. طبیعتا با توجه به این که انواع مختلفی از جرم کلاهبرداری وجود دارد، مجازات آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. تعیین مجازات کلاهبرداری بر اساس این که از نوع ساده و یا مشدد باشد، دارای تفاوت‌هایی نیز است.

منظور از کلاهبرداری ساده این است که وقوع جرم کلاهبرداری توسط افراد دارای مقام و مامورین دولتی صورت نگیرد. گفتنی است که اگر کلاهبردار فردی باشد که وابسته به یکی از ارگان‌های سه گانه بوده و یا مامور دولت باشد اما خود را در قالب آن‌ها معرفی نکند، کلاهبرداری صورت گرفته می‌تواند از نوع کلاهبرداری ساده باشد.

گفتنی است که شیوه دیگری از کلاهبرداری ساده به این صورت است که از طریق رسانه و انتشار آگهی صورت نگیرد و تنها ارتکاب آن از طریق رفتارهای متقلبانه صورت گیرد.

چنانچه مبلغ کلاهبرداری شده از 100 میلیون تومان بیشتر باشد، مجازات حبس از یک تا هفت سال و در صورتی که مبلغ کلاهبرداری شده از صد میلیون تومان کمتر باشد، شش ماه تا سه سال و نیم حبس برای آن جرم کلاهبرداری ساده در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر مجازات حبس، رد مال به صاحب آن و همچنین جزای نقدی معادل میزان کلاهبرداری شده نیز برای کلاهبرداری ساده، تعیین شده است.

کلاهبرداری مشدد به نوعی از کلاهبرداری گفته می‌شود که شخص کلاهبردار، مامور دولت بوده و دارای مقام رسمی در دستگاه‌های دولتی باشد. برای جرم کلاهبرداری مشدد، مجازات حبس، رد مال، جزای نقدی و انفصال از خدمت عنوان شده است.

در جلسه مشاوره حقوقی، به طور کامل به بررسی مجازات کلاهبرداری مشدد نیز می‌پردازیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی سامانه مشاوره حقوقی 24 استفاده کنید.

ارائه مشاوره حقوقی کلاهبردار توسط وکلا متخصص کیفری

زمانی که یک موضوع با جنبه حقوقی یا قانونی مطرح می‌شود، برای رفع آن عموما افراد به دنبال وکیل دادگستری خوب و کاربلد هستندو طبیعتا وجود وکیل خوب و ماهر می‌تواند در حل و فصل مشکلات حقوقی افراد، بسیار پرکاربرد باشد اما در هر صورت روش‌های دیگری برای حل و فصل مسائل حقوقی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از خدمات مشاوره حقوقی است.

در خصوص انواع روش‌های ارائه مشاوره حقوقی کلاهبرداری، می‌توان گفت که عمده این روش‌ها، به صورت غیر حضوری و در مواردی نیز بر اساس نظر موکل، مشاوره حقوقی حضوری نیز انجام می‌شود. در هر صورت، ارائه مشاوره حقوقی در رابطه با جرم کلاهبرداری، به شیوه‌های تلفنی، آنلاین صورت می‌گیرد.

در سامانه مشاوره حقوقی 24، تمامی روش‌های ممکن برای ارائه مشاوره حقوقی فراهم شده است که متقاضیان می‌توانند حسب مورد هر کدام از راه‌های دریافت مشاوره را انتخاب کنند.

با توجه به این که مشاوره حقوقی کلاهبرداری توسط وکلا متخصص در امور کیفری ارائه می‌شود، استفاده از خدمات این سامانه می‌تواند دارای مزایا باشد.

امکان ارائه مشاوره حقوقی آنلاین نیز در سامانه مشاوره حقوقی 24 پیرامون دعاوی کلاهبرداری وجود دارد. برای دریافت مشاوره حقوقی کلاهبرداری به هر شیوه، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا